2012. január 26., csütörtök

Dac

Évekkel ezelőtt egy vidéki ismerősöm azt mondta, hogy ha a helyemben lenne, minden héten ott ülne a Pál Feri előadásán. Ezután én csak azért se ültem ott. Sokat veszítettem vele. Ma meg nem győzöm visszahallgatni azok hanganyagait.
Gondolom, másképp alakult volna, ha valami ilyesmit mond: "Figyelj, hallottam egy katolikus papról, olvastam tőle, láttam néhány videót, és az jutott eszembe, hogy talán neked is tetszene, amit ő mond."



Tavaly a caminóm előtt valaki azt tanácsolta, gyakoroljam az úton a meditációt úgy, hogy naponta mindig egy keveset menjek mezítláb. Nem tettem, mert mindig annyira fáradt voltam, hogy nem volt erőm meditációt tanulni, nem is volt motivációm, hiszen húsz éve nem megy, akkor miért épp most. Az út felénél bedurrantak a bokáim, orvoshoz is mentem, hiába, és még itthon is hónapokig kínlódtam velük. Míg rá nem jöttem, hogy valóban jobban fel kellett volna vennem a kapcsolatot a földdel, mivel a föld elem hiányzik a születési képletemből. Végül úgy korrigáltam a hibát, hogy minden reggel, esőben, hóban is, tettem néhány mezítlábas lépést aprócska kertemben.

Egy kineziológus 2010. decemberében kezembe nyomta az általa ajánlott olvasmányok listáját. Rajta többek között A szavak ablakok vagy falak című könyv. Magamban legyintettem, hogy mit képzel,  mindet úgyse lehet megszerezni és elolvasni. (Szerencsére Coelho Tizenegy percét elolvastam, még idejében.) Egy ismerősöm is járt ennél a kineziológusnál, neki is ajánlotta ezt a könyvet, ami abszurd, ha azt nézzük, hogy az ő kommunikációja mindig építő volt, ő sem értette, miért kapta. Most decemberben kérés nélkül kölcsönadta nekem. Nem tudta, hogy mostanában evvel a területtel kínlódom. Néhány hetet még pihentettem a könyvet, gondoltam, majd ha lesz egy kis időm, az ő kedvéért belelapozok, hogy ne érezze hiábavalónak a kedvességét. Időközben több inspirációt is kaptam. Két nappal ezelőtt kezembe vettem, és rabul ejtett. És máris megvan az oka, hogy ő miért kapta. Azért, hogy mégis  csak eljusson hozzám ez a könyv!  És most sajnálkozhatok, mert a Maffiavezérrel tavaly januárban indult kapcsolatom bizonyára egy árnyalattal szebben alakul, a vég is méltóbb lenne. Ez az év a legjobb alkalom lett volna az együttérző, asszertív kommunikáció gyakorlására.
...Így jártam.

3 megjegyzés:

  1. Van egy füzetem, ahová írom, az esetleges olvasnivalóim listáját. Ma írtam hozzá...

    VálaszTörlés
  2. Örülök Éva. És Pál Feri atyát is ajánlom, sokat lehet rajta nevetni, meg néha állat leejteni. Egy pap, akiben nincsenek elfojtások, teljesen felszabadult. Tele van vele a youtube, és a hívei csináltak neki honlapot is, az előadások hanganyagaival. Talán haszonnal, élvezettel hallgatnád te is.

    VálaszTörlés
  3. Most hallgatom éppen a szülinapi ajándékod!:-)Köszönöm!

    VálaszTörlés