2009. november 4., szerda

Puccparádé - nagyon női fecsely

Barátnőm mesélte egy színházi este után, hogy délelőtt elment egy belvárosi szépségszalonba fiatalító arckezelésre. A televízióban dolgozó férje kapott egy utalványt, s most elővették, ne vesszen kárba, hiszen mindjárt lejár. Előbb kicsit összekaptak azon, hogy férje menjen-e thai-masszázsra, vagy ő maga arckezelésre, végül utóbbi győzött. Belépve az üzletbe egy pillanatra megtorpantotta a csillogás, aztán összeszedte magát, ám nem igazán tudta, hogy kell viselkednie a drága holmikba burkolt, sminkelt és fodrászolt cseverésző hölgyek között. A kozmetikus megkérdezte, hogy mikor volt utoljára kezelésen. Zavartan hebegte, hogy néhány hónapja biztos nem. Nem kötötte mindenki orrára, hogy valaha még Szabadkán, s legalább tizenöt éve. Valami elektromos hámlasztást és masszírozást kapott, nagyon jól esett. Mondták, hogy egy 6-8 alkalmas kúrán kéne részt vennie a következő hetekben, egyenként 15 ezer forintért. Nem szólt semmit, de mikor arra terelődött a szó, hogy milyen krémeket használ, még hazudni se tudott elég jól. Az általa a jobbak közül valónak vélt, s felrémlő márkát mondta be: Nivea. A kozmetikus rosszallóan rázta a fejét, hogy az nem elég tartalmas, s már keverte is ki a bőrtípusának megfelelő nappali és éjszakai krémet. Egy-egy apró tégely hat- és nyolcezerért. A megzavarodott barátnőm nyelve hegyén már ott volt, hogy köszönöm, akkor fizetek. Aztán átsuhant a fejében, hogy karácsony jön, és mi lesz a gyerekekkel, nyelt egyet, majd valahogy kipréselte magából, hogy köszöni szépen, de ezt most inkább nem kéri. A fiatal lány értetlenül nézett rá, ám ő megpróbálta nem észrevenni, és természetes könnyedséggel kisétálni a szalonból.


Nemrég fodrásznál voltam. Egy jómódú ismerős ajánlása nyomán járok egy szállodába már fél éve. Bár nem szeretem ezeket a helyeket, néha mégis muszáj menni, s ez az üzlet egész elviselhető. Azt sem szeretem, ha kijőve nagyon “fodrászolt” a fejem. Innen most úgy léptem ki, mint ki bőrig ázott, szétfújta a szél, s ráborult egy vödör ragasztó. De az átlagosnál valamivel magasabb árért és az alternatív dizájnért cserébe legalább nem a bárhol, bel- vagy külvárosban szokásos női zsezsegést hallgattam, hogy kinek milyen a szex a pasijával, ki hol luxus-nyaralt, és mennyivel bőg a 20 milliós kisautója, vagy épp ellenkezőjét, hogy milyen drága a tojás a piacon.
Most a Tankcsapda volt terítéken. Közelebbről az, hogy se a szalon dolgozói, se a vendégek közül nem volt soha senki metálos, de ebben a zenekarban van valami. Egyetértett a teljes hölgyfodrászat abban, hogy egyes dalaik igen színvonalasak. Mindez egy szállodában! Mondom, megéri ázott verébként kijönni onnan. És az is jó, hogy “törzsvendégként” tréfára véve a dolgot azt mondhattam a fodrászomnak, vágja megint olyan rövidre a hajam, hogy két hónapig ne kelljen látnom őt. Nevetve válaszolt, hogy ő is nagyon szeret engem. Akár tudta, akár nem, hogy nem telik rá havonta, ezt a kínos anyagi kérdést sikerül elegánsan megoldanom.


Nyár végén kozmetikai tetováltatásra szántam rá magam, mert a tavaly készült nagyon hamar felszívódott. Idén egy mesterkozmetikushoz, Zitához jelentkeztem be. Divatbemutatókon, filmeken is dolgozik, emellett oktató stúdiója van. Türelmes, vagány tenyeres-talpas hatvan körüli nő. A fájdalomküszöböm valahol a pince alatt található, most is nehezen bírtam a gyűrődést. Zita nemrég kapott egy vendégétől házi pálinkát, felajánlotta, hogy húzzam meg, hiszen régen így műtöttek is. Éhgyomorra voltam, de elfogadtam, nyomban elkábultam, jobban ment a munka. Evvel párhuzamosan egy sminkbemutatóra gyakoroltatott egy tanulóval, a téma A szárnyas fejvadász, amit én épp mostanában DVD-n keresgélek. Lesz testfestés is, annak a témája Az ötödik elem, amit szintén nagyon szeretek. Az egyik tanuló neve Hella. Kissé akadozó nyelvvel megjegyeztem, hogy erről nekem csak a Mester és Margarita jut eszembe. Elmesélte, hogy a szülei valóban a regényből nevezték el. Gondoltam, érdekes lelkületük lehet, hiszen Hella a sátán barátnője volt. Elfelejtettem megkérdezni, hogy ha fiú lett volna, Wollandnak hívnák? Kifelé kissé még szédelegtem, így betértem egy közeli csokoládéboltba, hogy hazatérve ne kelljen magyarázkodnom, nem kocsmában voltam, hanem kozmetikusnál.
Következő alkalommal már én vittem a védőitalt. Hellának nagyon tetszett, kávéval kínált, s végre tegezett. Szeretek odajárni. Kénytelen leszek a szempillámat és szemöldökömet festetni néha, hogy mehessek. Sajnos a tetoválásra fordított pénz, idő, energia és átélt fájdalom nincs arányban az eredménnyel. Hiába mentünk át 5 akalommal a szemkontúron, alig látszik. A szemöldököm három alkalom alatt valamivel jobb lett, de most sem tökéletes. Nem tudom, miért nem tartja meg a bőröm a festéket, talán összefüggésben lehet a néhány éve jelentkezett vitiligoval. Ám az ottlét mindenképpen megérte!

2 megjegyzés:

  1. Puccparádé avagy a tényleges szépség, amely belülről fakad
    A mai modern világunk megköveteli és előre nem látható módon mintákat állít fel, hogy mi módon éljük az életünket, hogy mire van szükségünk, hogy mitől lehetünk mi többek mostani önmagunktól, hogy mit jelent ma igényes embernek lenni. Nyilván való, hogy nem élhetűnk úgy mint egy ősember, hanem alkalmazkodnunk kell a társadalomhoz. Arcpakolás, masszáz, arcfiatalító vagy arcregeneráló szerek, mind-mind olyan újfajta módszerek, termékek a szépségiparban, amit sokszor már követni sem lehet, de keresett fogyasztói cikkek lettek, ami által egy természtes dologgá vált a mai ember számára. Hangzatos, bíztató címszavak, amelyek folyamatos változtatásra kényszerítik az embert. Nem vagy elégedett a külsőddel, szeretnél megfiatalodni, igényes szeretnél lenni és tetszeni a párodnak, stb...
    Ezek lettek az újfajta igényei az embernek, amit legtöbbször csak az élvezetek hajszolásaként foghatunk fel, mert konkrét értelmet senki sem tudott eddig megfogalmazni.
    Nyilvánvaló, hogy egyes termékek jótékony hatással vannak az emberre, de kérdés, hogy meddig, milyen mértékben és hogy ettől az ember talán másabb vagy több lehet a többi emberhez képest. A termék hatása sem örök érvényű, ahogy az ember bőre sem maradhat örökké fiatal és szép. Vajon az ember tényleges szépsége miből fakad? Azonban mindenki a saját életére és szemléletmódjára vonatkoztatva könnyedén eldöntheti, hogy mi kell neki, hogy mi jó saját magának.
    Ezzel természetesen nem a puritanizmust akarom támogatni, csak néha el kéne gondolkoznia az embernek, hogy valójában mire van szüksége, hogy mi jó és mi kell saját magának. Rengeteg helyen voltam már különböző gyógymódokat kipróbálva, érdekes kifejezés. Azonban rájöttem arra, hogy nem minden használ és a pénztárcám sem túl boldog tőle. Az igazi szépség az, ha megpillantassz egy nőt a maga természetes szépségével a különféle puccparádék nélkül.
    A hangulathoz meg inkább nem szólnék hozzá, mert nap mint nap, más és más élményekkel gazdagodok, amelyek sokszor zavarba ejtik az embert, főleg a mai nők igencsak választékos megnyilvánulási formáiról beszélhetnék. Érdekes, poénos, meglepő témák széles választékával találkozhat az ember, amin sokszor zavarba jövünk vagy csak csodálkozunk, vagy egy jót beszélgetünk, de ettől szép és változatos a mi kis életünk. Ettől más és különböző az egyik nap mint a másik.

    VálaszTörlés
  2. Nem értem, hogy mi a gond a niveával, amikor az legalább használ és nagyon is egészséges és nem gagyi, nem vágom.

    VálaszTörlés