2010. június 22., kedd

Sajnálat vagy együttérzés

A sajnálat elveszi az energiámat.
Az együttérzés ad. Utána még napokig elzötyög a szekér.
Az együttérzés legalább egy időre megerősít abban, hogy nem vagyok idegenbe szakadt marslakó, elszigetelve mindenkitől, mert akad aki ért.

Aki nem képes/akar önmagával szembenézni, az nem képes/akar mással sem, hárításából pedig közöny, okoskodás, legfeljebb sajnálat fakad.

Csak a bátrak tudnak együttérezni.

Bera, hogy tényleg mennyire nem számít az életkor! Bízom a meglátásaidban. És köszönöm...

16 megjegyzés:

  1. De hol a kettő közt a határvonal? :)

    VálaszTörlés
  2. Van harmadik kategória is, a közönyös. Mint én.

    VálaszTörlés
  3. Igen, Kósza, írtam a közönyösöket is a szövegben.De ha Te valóban közönyös lennél, nem írtál volna ide.

    VálaszTörlés
  4. Pont ezt akartam én is mondani Kószáról. :) A valóban közönyös embert nem érdekli mások blogja/élete, nem igyekszik, törekszik másokat megérteni.

    Trendo: hogy hol a határvonal? Aki sajnál, kívül van. Aki együttérez, belül. Mármint a szenvedő emberhez képest. Aki sajnál, kívülről figyel téged. Aki együttérez veled, az osztozik a fájdalmadban. Oldja a magányt. Ettől terápiás a jelenléte. :)

    VálaszTörlés
  5. Az én közönyöm abból fakad,hogy pusztuljon a férgese! (ez most nem ing) Majd az életképesek megteremtik az élhető Földet.

    VálaszTörlés
  6. MissMigrans, én annak reményében olvasom mások blogjait, hogy szórakoztatnak. Aztán időről-időre elmegy tőlük a kedvem. :)))

    VálaszTörlés
  7. Kósza, ezt most a FEJED mondta. De néha SZÍVED is van azért, én tudom. :)

    VálaszTörlés
  8. A szám a fejemen van. :)))

    VálaszTörlés
  9. MissMigrans, köszönöm a kifejtést, ez valóban így van.

    Kósza, de bizony, ing.

    VálaszTörlés
  10. "Csak a bátrak tudnak együttérezni."

    Világ életemben gyáva voltam. Eddig bejött. - élek.

    VálaszTörlés
  11. Élsz?

    Kérdezem én, a másik gyáva.

    VálaszTörlés
  12. Igen, élek. Bár tény, hogy csak úgy ahogy lehet. :)))

    VálaszTörlés
  13. Örülök, hogy érezted a jelenlétem, és ne köszönd... oda-vissza működik, és nagyon szívesen teszem. Ma pedig fél 7! :)

    VálaszTörlés
  14. LOL Kósza Úr elkószálódott nagyon. Igazi (kud)ARC....

    VálaszTörlés
  15. Hóhahó!

    Proxyone, én kedvelem Kószát. Egyrészt, mert azt a nevet vette fel, amit én is szerettem volna (bár ezért utálhatnám is, hogy lefoglalta:)), másrészt igen sokban hasonlítunk. És akkor én is kudARC leszek egyszer csak számodra...

    Harmadrészt épp imént írtam egy kommentjére, hogy jó tanárom nekem, legfeljebb én vagyok gyenge tanuló.

    VálaszTörlés
  16. Ok, nem komolyan mondtam, csak laza vicc volt...:)

    VálaszTörlés