2009. december 22., kedd

Burgonyakrémleves - mindenkinek

Halihó entellektüelek! (Vagy ahogy egy kollégám bírta mondani: entüelek.)
Jöjjön már valami a konyhából is!

Ezt a receptet egy ausztriai vacsoraélmény ihlette, az ott fogyasztott levest próbáltam - végül közönségsikerrel - a következőképpen rekonstruálni:

Hámozott burgonyát apróra kockázva egy kisebb, egészben hagyott, hámozott hagymával megfőzünk, sózunk. A burgonya egyharmadát kivesszük egy tálra. A többit tejföllel és a főtt hagymával, főzővízzel összeturmixoljuk. Ezután visszatesszük a félrerakott burgonyát, babérlevelet, őrölt szerecsendiót, és esetleg fehérborsot vagy őrölt köményt adunk hozzá (nem mindet egyszerre, érdemes alkalmanként variálni). Összefőzzük, majd a babérlevél kivétele után tálaljuk.

Magam sem vagyok konyhatündér, így ezt a levest jó lelkiismerettel ajánlom rutintalan, ám éhes bármilyen rendű-rangú, nemü előállítóknak valamint fogyasztóknak.

Vegyétek és egyétek az én burgonyaevéseim emlékezetére, mivel többé már nem ehetek :(
Egyúttal számomra itt van a 17 éve tartó vegaság vége, úgyhogy várom cserébe a csirke-recepteket! :)

12 megjegyzés:

  1. Az ilyen "technológiával" készülő leveseket én DUPLÓ-nak hívom. Talán a LEGO-játék hívta elő bennem ezt az asszociációt (merthogy a gyerek először nagyban megcsinálja a modellt, amit kicsiben is meg tudna... jaj, ez így zagyva, de aki abban nőtt fel, az talán tudja, miről vauuuú :)
    Mindegy no, lehet ugyanezt pl. borsóval is megcsinálni, főleg nemzetközi társaságban jön be, mert akkor angolszászoknak chowder-ként tálaljuk a paszírozott sűrű alaplét, a többinek feltálalunk egy f@sza normál borsólevest (naná,karajcsont alap kell hozzá meg vajgaluska!) és everybody happy! :)))
    Ld. továbbá karfiollal etc. :))

    VálaszTörlés
  2. Univerzális recept számos variációval, valóban nem konyhatündéreknek :)

    VálaszTörlés
  3. Mi az hogy nem ehetsz krumplit?! Ez megint valami nőimagazinos műbalhé... A kolompér frankón összefér az A vércsoporttal, a Crohn-nal lés a piaci árakkal egyaránt.
    Cáfolj meg, ha nem!

    VálaszTörlés
  4. A vércsoporttal nem, hogy a fene enné meg... (ha már én nem:))

    Női magazinokat nem, nagyritkán csak Nők Lapját, az meg már családi magazinnak számít. Útleírások, szocio cikkek, Tóth Krisztina novellák, ilyenek miatt, de nem kajaötletekért.

    Kolompér nyista!

    VálaszTörlés
  5. Egyébként Trendo, azt hiszem beletrafáltam egy igazi Vízöntős receptbe. Azoknak, akik szerencsejáték-szerűen főznek. Mert itt a krumpliszelet vagy nagy lesz, vagy kicsi (ahogy anyukád gombócai), a leves vagy krumpli lesz, vagy borsó, és még az is lehet, hogy karfiol, krém nélkül. Ahogy sikerül :)

    VálaszTörlés
  6. Én nem tudom, Te miféle sillabuszt lapozgatsz... Ezzel a krumpli-tilalommal nem vagyok kibékülve. Az OK, hogy zsírban kisültet nem ehetsz... de az nonszensz, hogy pl. krémlevesként, pürének joghurttal keverve ne lehessen enni... hát a szoptatóskorú csecsemőknek se tiltott! Ha valaki fosik, mint a beteg tehén, akkor is ehet alma és krumplipürét... NEM ÉRTEM VAZZE!!!

    VálaszTörlés
  7. :) Hogy ez a krumpli-kérdés mennyire izgat Trendo! Én meg ezt nem értem. Mert hogy engem izgat az élelmezésem problémája, az mégis csak a helyén van.

    A vércsoportdiéta feltalálójának, és folyamatos kutatójának a baromi vastag könyveit olvastam, ebből állítottam össze a táblázatomat. Silabuszok helyett. Kéznél Dr. Peter J. D'Adamo: Életmód az ABO terv szerint c. nehezéke van. "A" csoportnak a burgonya minden fajtája kerülendő.
    Szerintem nem ér meg több elmélkedést a dolog, igazán mindegy már, hogy épp krumplit nem, mert úgyszólvan semmit sem, amit szeretek. Passz.

    Na persze, ha meggondolom, mi izgasson egy gasztronómust, ha nem a kolompér :)

    VálaszTörlés
  8. Mi, hát megmondom: feljebb az új Gibran-idézet, ha már legutóbb úgy rákaptál...

    VálaszTörlés
  9. Akiér' a harang szól
    az ne sírjon kolompér'...
    de a konyhánk talpköve
    bizony a kolompér!
    Rizsa jön a médiából,
    de unja már a magyar,
    krumpli-húsra ácsingózik
    a sor magyar-agyar!
    Így aztán, ha receptemből
    a burgonya kimarad
    az legalább olyan baj,
    mint hőseinknek Arad.
    Hiába van kis konyhádban
    csoda-edény (Zepter),
    mit sem érsz majd
    a sok krumpli-
    nélküli receptettel :))))

    VálaszTörlés
  10. He-he-he, de nincs Zepterem!!!

    Viszont könyvedből kiloptam a köles-köret ötletét, holnap az lesz a pulykához.

    VálaszTörlés
  11. Nekem annyi ötletem van, mint a köles! Egyet-kettőt ellopnak, még mindig marad bőven! :)))

    Jó étvágyat! Zöldségesen csináljad, én újabban levesben kifőtt hagymát is teszek be apróra vágva... finom!

    VálaszTörlés
  12. Mifelénk a párom a gasztronómus-konyhatündér, és épp zöldkörettel tervezte a pulykát :) Majd most kiegészül kölessel.

    VálaszTörlés