2012. március 14., szerda

Nahát, pedig Rejtő Jenő nem is ismert engem! :)


"Ez a lány maga sem tudta, hogy mit akar, de abból nem engedett, és semmi sem olyan végzetes erejű, elsöprő hatalom, mint a nő, ha valamiben nincs igaza. Mondd neki, hogy ne tanuljon énekelni, mert nincs hangja, kérd, hogy ne pöröljön, hiszen elveszíti, könyörögj, hogy ne viseljen kalapot, mivel ez nem illik hozzá; éppen annyi, mintha felkérnéd a ciklont, hogy foglaljon helyet egy percre. Legfeljebb ez az orkán nem mondja fél válla felett, lekicsinylő mosollyal, hogy: nem kell engem tanítani. Bízza csak rám."

4 megjegyzés:

  1. Ezt egy másik Vízöntő nagyon is megérti! :-)Gondolom más is, de én aztán nagyon is!:-)
    Rejtőt nem ismerem eléggé. Gondolom, kellene...Majd teszek érte legalább egy könyv erejéig.

    VálaszTörlés
  2. Éva, bevallom, én se ismerem. Nem olvasom könyveit. De mostanában döbbenetes gondolatokra bukkanok tőle. S megtudtam, hogy ő egy afféle olvasható Hamvas Béla... amennyiben sokat tudott lélekről, ember-isten viszonyáról, a világról általában. S képzeld, folyton az éhhalál kerülgette, szinte állandóan nyomorgott! Hamvas meg ugye gyári munkás volt...
    Érdemes a citatum.hu-n rejtő-idézeteket olvasgatni.

    VálaszTörlés
  3. Elnézést, Rejtő persze nagy betűvel...

    VálaszTörlés