2012. március 22., csütörtök

30 négyzetméternyi kora tavasz





Hurrá! Menthetetlenül itt a tavasz. A teraszom sajnos felfagyott, burkolatcserére szorul, így még nem tettem ki a hintaágyat és a kisasztalt székekkel. 
A függőkosárban éledezik az áttelelt csüngőmuskátli, mosolyognak a korai virágok, a pergola lábánál toporog a két fiatal szőlőtő, hajtanak a kerítésre kúszó loncok és a lilaakác, duzzadnak a rügyek a fügecsemetén (ezt a telet már takaró nélkül kellett átvészelnie), a képeken nem látható egy négyzetméteres konyhakertben zöldellnek a fűszernövények és az ősszel eldugott fokhagyma (de finom is az új fokhagyma!), vékony földtakaró alatt retek készül kihajtani. A paradicsompalántákra várni kell áprilisig, a rukkola-magot pedig nem sikerült még beszereznem.
Most e csepp sziget bizatott rám a városban.  


5 megjegyzés:

  1. Erkélyem takarításán túl vagyok, burkolatcsere rám is vár. Most fejeztem be a nappaliban az ablakpucolást és a függönymosást. Létra elől, tehát szekrények teteje is portalanítva.
    Kis konyhakertem nincs( egy négyzetméteres sem), de vettem tegnap snidlinget, és várom, hogy megjelenjen a piacon a medvehagyma!:-)

    VálaszTörlés
  2. Terveim szerint jövő vasárnap megyek medvehagymázni zarándoktársaimmal. Csütörtökön egynapos sebészeten kis beavatkozásban lesz részem, de remélem, ez nem akadályoz meg benne.
    A fűszernövények szerencsére egy erkélyen is jól megvannak. Petrezselyemből több cserépnyi is elfér, ez át is telel. A rozmaring is jól tűri a hideget. A bazsalikom áprilistól aktuális. Rukkolát már most lehet ládába vetni. Apró konyhakert egy apró erkélyen is megél:)

    VálaszTörlés
  3. Néha kiteszek az erkélyre rozmaringot és bazsalikomot( két kedvenc), amit cserépben veszek nagyáruházban.Rájuk járok, de ki kell ültetni őket, mert különben elpusztulnak. Már vettem ládát, földet,idén megcsinálom, amit eddig hanyagoltam.
    Medvehagymázás? De jó! Én holnap kinézek a piacra, és folytatom a másik 2 szobában az ablakpucolást és a függönymosást.Csinálni kell, míg tart a lendület, mert gyorsan alábbhagy!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyukám körfolyosón nevel paradicsomot. Ha elég napos az erkélyed, egy nagy cserépben, alátéttel a friss víznek, te is megpróbálhatod. Egy barátomnak most telepítettem erkélyládába egy egész kis fűszerkertet. Érdemes arra ügyelni, hogy ha nem egyforma vízigényűek a növények, akkor az eredeti műanyag cserepükben jó beültetni a földbe, így mindegyik a neki szükséges vizet veszi fel az alsó lukakon át.

      Törlés
  4. Jó ötlet, amit a vízfelvételről írtál!
    Paradicsom? Talán! Inkább fűszernövények!

    VálaszTörlés