2010. január 22., péntek

Ízelítő Varró Dániel verseiből - plusz egy meglepetés

Téli szonett

Hát, mondja, kedves, miért olyan fehér?
Kövér szeplőit hol hullatta el?
Hisz prüszköl is!
Ez, kérem, csúnya jel.
Magácskának megárhatott a tél.

A dér bár összecsípte orrhegyét
(hófödte csúcsot így az alkonyat),
jót tenne most egy kis pohár konyak,
pótolni bent piros nyarak hevét.

Mert látja, kedves, hogyha jő a fagy,
az ember elfehérül, színehagy, belakja bensejét a morc hideg.

E kókadás de oktalan! De gyors!
Mennyivel szebb a lomha medvesors!
A málnát szundikálva várni meg.

VÁLTOZATOK EGY GYEREKDALRA
"Boci, boci, tarka..."
Csokonai Vitéz Mihály változat

Bőgicsélő tarka lényke,
Szívemet lakó tehénke,
Ah, mért lettél ily nehéz?
Faldogáló kicsi szádtól,
Harmatgyöngyös orrocskádtól
vidor kedvem mért enyész?

Odahagytam borozásim,
Feledém víg torozásim,
Míg te éltetőm valál,
Panaszomról leugortan
Csak terajtad bocigoltam,
Nem csaldosott a halál.

Ám miolta nyögdegélnek
Érzeményim, már az élet
Lillám nélkül mi nekem?
Bibe nélkül mi a porzó,
Szomorú kis bocitorzó,
Fülevesztett szerelem?

Kukorelly Endrés változat

Van ez a tehén. Nem is tehén
igazándiból, csak tehénke.
Olyan tehénkeforma. Mért van?
Ezt kérdezem. Már hogy mivégre.

Ő is kérdezné. Méltóztatna
érdeklődni ő is, a tarka
boci. Hogy mi a rossebnek van,
ha egyszer nincs füle. Farka.

De nincs válasz. Senki nem felel.
Van ez az ipse téperegyben,
neki aszongya mindegy, ő csak,
hogy vásárolna tejet. Negyven

litert. Ez a heppje, hogy negyven.
Éppen annyit a pasztőrözött
termékből. Csók'lom, annyi nincsen?
Számolta. Nem volt. Elköltözött.


Térey János-os változat

Bazmeg, boci, hiába múzol
Nem vagy más, csak egy pesti lúzer
Lehetsz felőlem tarkabarka
De a seggedbe rúgok készakarva
Nem veszlek be a testületbe
Mert nincsen, haver, egy füled se
Irtózom ettől az alkattól
És még nem beszéltünk a farkadról
Ne gondold, öcsi, hogy létezel
Amíg nem közölt le a 2000
Lecsap rád a Termann-attack
Anyád helyett is megszopatlak
Térj fölötte végre napirendre
Hogy én vagyok az igazi Ady Endre
A Zaj-herceg, a rappelő Vazul
Minden csaj az én rímeimre lazul
Csinálhatsz bármit, de rosszul te jársz
Hát bazmeg, boci, jobb lesz, ha tejelsz


Grátisz: Azoknak, akiknek már a legutóbb is herótja volt Tóth Krisztinától, íme itt van dalban is, neszke! :)))

7 megjegyzés:

  1. Ezek a pasik legalább tudnak verset írni. :)

    VálaszTörlés
  2. Mi az, hogy "legalább"?

    A Tóth Krisztinához képest, vagy mi?

    Spec. én szeretem a Tóth Krisztinát is, aki meg nem, az megpukkadhatik :)

    VálaszTörlés
  3. Én is szeretem Tóth Krisztinát. Köszi, hogy feltetted ezt a dalt, nem hallottam még.

    VálaszTörlés
  4. Kaktuszka, látod milyen jókat találok neked tetőcserépkivonat nélkül is? :)))

    VálaszTörlés
  5. Jé, most látom csak, hogy megváltozott az avatarod! Szuper!

    VálaszTörlés
  6. Nem vagyok meggyőzve. Rossz ómen a Tolcsvay-Koncz feldolgozás. Mindkettőt utálom. Álmagyar kispolgári snassz. Ha T.K. ehhez adja a nevét, csókoltatom. És megpukkadhatik a Karafiáth Orsolyával együtt. :)))))

    VálaszTörlés
  7. Utóbbit én se nagyon kedvelem.
    Szerencsére az említett párossal, illetve triásszal nincs bajom.

    VálaszTörlés