2010. szeptember 15., szerda

Rólam írta egy kedves naiv...

Egy másik, azóta már bezárt blogom kapcsán.
Szerintem még soha senki nem tett ennyi erőfeszítést, hogy megismerjen, megértsen. Fura, hogy épp egy idegen.

"A választ kerestem: miért?"
Azért Virágom, mert az ember szívesen locsog-fecseg (írásban is), akár még látszólag mély dolgokról is, hogy evvel a nyüzsgéssel, zajongással önnön figyelmét is elterelje a legmélyebben húzódó valóságról.

Tudod, hogy még senki nem látott ilyen szépnek?
Közelről nem is vagyok.
Még közelebbről - ahonnan nézve egy anyagyilkos is az, tehát nem valami kiváltság - persze igen.

Akarat? Az akarat egyenlő az ego-val. Én folyton AKAROK. Küzdök, teperek, mióta megszülettem, és már előtte is. Görcsösen. Egyrészt ennek köszönhetem, hogy egyáltalán élek, még élek, másrészt viszont ugyanennek köszönhetem, hogy így, ahogy.

14 megjegyzés:

  1. Jó írás. Egyik is, másik is.

    VálaszTörlés
  2. Ó persze, kifelejtettem, hogy a rólunk szóló akár kedvező, akár kedvezőtlen vélemények nem rólunk szólnak, hanem a véleményező hangulatát, érzelmeit (melyek változékonyak, csapodárok), világnézetét, személyiségét, aktuális élethelyzetét tükrözik.

    VálaszTörlés
  3. Tudod Drága, amíg nem látod magad szépnek, addig jó, mert addig van benned erő a küzdelemre. Ha már elteltél magaddal, úgy sem akarsz erőlködni, mert azt hinnéd, mindig az leszel :) Az, pedig, hogy én szépnek látlak, más, mert máshonnan nézlek, mint Te magad. Beléd láttam, és nem ijedtem meg, sőt! Fantasztikus ember vagy, még akkor is, ha néha majd feledöglesz ebbe a galaxis-os létezésbe! Akár tetszik, akár nem, ez van :)))

    VálaszTörlés
  4. Ezt Anthony de Mello az Ébredj tudatára!-ban jobban megírta, tehát nem írok belőle posztot.

    Az emberek véleménye nem segít megtalálni önnön középpontunkat. Legfeljebb elkényeztet, vagy romba dönt.
    A meghallgatás, egy-egy önzetlen, célravezető kérdés viszont támogathat.
    Meg az őszinteség is, hogy "figyelj, én is itt vagyok elakadva, nézzünk szembe együtt..."

    Persze nem könnyű figyelni másra, ha magunkra se figyelünk jól. Hajaj, én ezt magamnak is írhatnám, én az ítélkező, a türelmetlen. Végül csak azt kapjuk, amit adtunk, néha nem is attól és akkor amikor és akinek mi adtuk, de a számla végül kiegyenlítődik.

    VálaszTörlés
  5. Valahogy hasonlóan érzek magam is. Mármint abban, hogy minket más nem érthet meg. Az, aki átesett hasonlón, beleérezhet, de akkor sem a mi cipőnkben jár. Kornis írta azt, ami nekem nagyon tetszik, hisz' iszonyúan igaz, hogy aki sajnál, az nem képes arra, hogy vígasztaljon. Csak az tud együttérezni és egyben valódi emelő példa lenni, aki maga is szenved, különben sajnálatával csak mélyebbre süllyeszt, jobban rávilágít a szenvedésre, mintsem példát mutatna, mintsem emelne...

    VálaszTörlés
  6. Milyen jó nekem! Az én lelkem negyedennyire se bonyolult :)

    VálaszTörlés
  7. Trendo, apró örömök :)
    Virág, aki mást sajnál, valójábban magát sajnálja, ezért nem tud objektív lenni, nem tud támogatni. Az együttérzés, na az igen.

    VálaszTörlés
  8. Az együttérzésről. Fura, hogy egy idegennel élem ezt át. Fhillel. Alig találkoztunk, szinte nem is ismerjük egymást, de ha írok három sort, amiben csak címszavakat sorolok fel, mindent ért, vagy érez, nem faggat, nem kiváncsiskodik, nem ítél, hanem veszi az adást. És ha ő ír két sort, én is. Nem a történetek számítanak, hanem az Egész, mint olyan, és valahogy átérezzük egymást, anélkül, hogy konkrét események részleteit tudnánk.
    Közben az, aki negyedszázada "ismer", a saját félelmeit, gátjait, ellenszenveit vetíti rám, és nem rám figyel. Ítél, és mintha egy idegenről írna, beszélne, nem rólam.
    Csak tudod, Virág, a rajongókból se lesz barát, ahogy az ítélkezőkből se.
    Marad a magány. Ebből kéne megtanulni valamit, csak nem áll össze, hogy mit.Na, talán majd egyszer összeáll, és tanulni is képes leszek.

    VálaszTörlés
  9. tkp. nem igazan ertem. ti akkor most hogyan is vagytok egymassal a szeret-nemszeret mezejen...

    VálaszTörlés
  10. Oximoron, szerinted adekvát kérdés ez két blogger kapcsán?

    VálaszTörlés
  11. Marvin, jelentem, szerintem adekvát.

    VálaszTörlés
  12. Hát erre most mit mondjak? :)

    Szerintem meg nem, oszt erről ennyit.

    VálaszTörlés
  13. nem baj, gondoltam, hogy ezt irod majd! :)

    VálaszTörlés