2010. március 13., szombat

Szimpla

Tegnap este Danival ücsörögtünk a Szimpla Kertben, ami egy közkedvelt romkocsma, és én vagy öt éve nem jártam benne. Meg is változott kicsit. Régen egész évben működött a kertmozi, télen teraszfűtéssel melegített sátorból lehetett nézni a vásznat, és horgászszékből. Most nincs mozi, és sátor helyett beüvegezett felületek vannak. Eltűntek a biliárdasztalok. Van azonban műanyagtetővel lefedett, bezárt udvar. Igaz, így az év minden hónapjában használható a hely, de nekem régebben mégis jobban tetszett. Emlékszem, egyszer loptam ritka színű leanderhajtást a kertbüféből, és sajnos nem sikerült a meggyökereztetése.

Dani 17-tel fiatalabb nálam, és konzervatív. Én meg szeretem a bármilyen ellentéteket áthidaló bármiket. Itt épp generációs és világnézeti hidat építettünk. A gondolkodásra inspiráló különbségek mellett akadtak közös pontok. Egyelőre én is, a melegek is, és a zsidók is életben maradtunk, a cigánykérdést pedig együtt nem oldottuk meg.

Jó volt, nekem kellemesen alakult. Leülni és beszélgetni lehet ennyire egyszerű, talán követendő is, mondhatnám: szimpla.

22 megjegyzés:

  1. Dani, ha olvasod, és lehetőséged adódik majd, ide kérek szépen a filmes oldalra meghívót:

    hatareset42@gmail.com

    VálaszTörlés
  2. Egy jó beszélgetés sok mindent tisztázhat. Habár, ma már a fejekben akkora zűrzavar van, és az eltérő nézeteket képviselők iránt a másikban ritkán van empátia... nem könnyű veszekedés nélkül megúszni egy ilyet.

    VálaszTörlés
  3. Trendo, amiről te beszélsz az számomra ismeretlen. Lehet, hogy a nagy többségnél így működik, de nálam nem:D

    VálaszTörlés
  4. Nekem semmi gondom nem volt, csak azt az antiszemita kifejezést kellene félretenni és meglátnád, hogy másban kell keresni az igazságot, de különben élveztem és semmit nem jelentett a kórkülönbség. Ezért majd küldök egy meghívót az oldalra és ha szeretnéd akkor elhívok egy rakás embert Marvin galaxisába, hogy itt se unatkozzál.

    VálaszTörlés
  5. különben küldtél már nekem emailt:D
    ismerem az email címedet, de már ismerjük egymás mobilszámát is, és már beszélgettünk is.
    Látod nem olyan nehéz, és a generációk közötti távolság nem is olyan nagy probléma. Itt egedül csak az ember hozzáállásán van a hangsúly.

    VálaszTörlés
  6. különben szeretnék bekerülni az üveggyöngybe ha
    lehetséges.

    VálaszTörlés
  7. Dani:
    1., Az antiszemtita mindig tagadja, hogy az. Persze nem mindenki antiszemita, aki tagadja, de Te az vagy. Lehet, hogy átmeneti állapot, az ember fiatalon alakulóban van, és az sem árt, ha idősebben se merevedik meg :)
    2. Gondoltam Rád az Ügyivel kapcsolatban, mielőtt bezártam. De arra is gondoltam, hogy a Te határozottan más világnézeted problémákat okozhat. Mármint abban, hogy elfogadd, amit írok, ha ésszel nem is, de szívvel, együttérzéssel legalább. Pedig nem a világnézet számít, hanem a világban maga az ember, az érzései, a fájdalmai, örömei, a bölcs, vagy hülye tettei, ... Én meg nem akarok vitatkozni azon az oldalon, mert amit írok, néha elég fájdalmas tud lenni, nem kell oda még harc is. Néha meg felemelő, és akkor meg az nem jó, ha valaki vitával vissza akar rántani.
    3. Épp tegnap fejtetted ki, hogy milyen elképesztő emberekkel kerülsz kapcsolatba mostanában, s látható volt, hogy nem tudsz evvel mit kezdeni. Hát tőlem meg biztos a hajadat tépnéd, annyira nem tudnál hová tenni :)A nagyobb baj persze az lenne, ha az én hajamat tépnéd, még ha áttételesen is.
    4. Nem tudom, tágítanom kell-e az emberekről akotott képedet avval, hogy magamat áldozom fel, nem tudom, épp rajtam kell-e gyakorolnod a megértő-képességedet.
    Talán tennünk kéne egy próbát?
    5. Köszönöm, nem nagyon érdekel a tömegvonzás, de kedves az ajánlatod. Ha valaki idetalál erre az oldalra, az találjon, egyébként nagyon nem izgat a kérdés. Tudod, ahogy tegnap beszéltük, bár elég hiú és egoista vagyok, a popularitás, vagy előtérbe kerülés veszélyeit azért képes vagyok felmérni. Valamint nem akarok megfelelni senkinek, nem akarom mérlegelni, hogy tetszik-e amit írok, vagy sem. Nem kívánom senki igényeit kiszolgálni az oldalaimon. Na legfeljebb néha, ha valakinek személy szerint örömet szeretnék okozni... de az más.

    VálaszTörlés
  8. Trendo, köztünk annyi év áll épp, mint köztem és Dani között. Szokásos pimaszkodásommal megjegyezni kívánom, hogy az idősebbkori gondolati megmerevedést Neked címeztem Bátyó :)

    Dani, fura volt mint tükörben látnom magamat benned. Te is túl sok dolgot akarsz aggyal megoldani... mert az kevésbé fáj, mint szívvel mélyen, mindent átmosóan megélni a dolgokat. Ez a sok agyalás életem egyik vakvágánya.

    VálaszTörlés
  9. Szerintem ne ítélj elsőre. Én ezt próbáltam legelőször megtanulni. Fontos alázat, még akkor is ha százszor belénk rúgnak.
    Az a probléma, hogy amíg nem ismered az életemet, addig bármit kijelenthetsz, de az nem biztos, hogy a valóságot fedi. Én ezért mindig körültekintőbb vagyok és szeretem összefüggéseiben értelmezni a dolgokat.

    VálaszTörlés
  10. Egy pillanatnyi megtapasztalás alapján próbálsz kiismerni, akkor ezzel csak zsákutcába kerülsz.
    Másnak 16 év alatt nem sikerül.

    VálaszTörlés
  11. Nekem pedig ez nem tagadás, hanem büszkeség, mert én valóban elmondhatom azt, hogy egy olyan közösségben nevelkedhettem fel, ahol nem ködösítenek és nem magyaráznak semmit sem félre.
    Ahol nem egy jól bevált előírás szerint tanítják a magyar történelmet, ahol több szempont lapján vízsgálnak meg egy kérdést.
    Én sajnálom, hogy ha neked ilyen rossz benyomásaid vannak az egyház iránt. Én nem tapasztaltam ilyet, de a gyülekezetekben sem láttam. Én a mai napig benne élek, és lehet hogy ezért van eltérő véleményünk. A magyarországi zsidósággal egyházi téren lett először kapcsolatom. Szerintem először őket kéne megkérdezned, ha már ennyire antiszemitának titulálsz. Ők valóban rávezetnének az igazságra. Nekem ez egyáltalán nem magyarázkodás, hanem büszkeség. Egy fontos dolog, ami a mindennapi életemet meghatározza, amiről rengeteget szeretek beszélni, mert érdekel, de felesleges lenne bármit is félremagyarázni. A tények magukért beszélnek, de amíg nem vagy tisztában ezekkel a dolgokkal, ami tulajdonképpen az életemet jelenti, addig akármit gondolhatsz.

    VálaszTörlés
  12. Dani, egyet érts meg, vagyis inkább próbálj megérezni !!! mindenek előtt. Hogy kedvellek. Talán mert tükröm vagy, saját egykori vagy még meglevő korlátaimat, erényeimet látom benned. Meg persze másokét is, olyanokét, akik jobban leplezik magukat.

    És egyet biztosan látok: egy szeretetéhes, bizonytalan fiút, aki akár kritikátlanul is kapaszkodik oda, ahol valami biztonságfélét kap, vagy ígérnek neki.
    Ezért nem valószínű, hogy mi valaha dűlőre jussunk, nem fogod elengedni a kapaszkodóidat, mert én nem fogok, nem is tudok helyettük másikat ajánlani.
    Mondhatnám, hogy Danika, fel kell végre nőni, és mankók helyett a saját lábaidon járni, de nem lennék hiteles, mivel az emberek túlnyomó úgy hal meg, hogy sose nőtt fel, és még én is a felnövés útján járok, nem is biztos, hogy lényegesen előbbre nálad.

    Az egyházakkal nem nekem van rossz tapasztalatom, hanem a világnak. Jézus is jól tudta, miért nem alapít egyházat.
    S mint a mai posztom tükrözi, még kortárs jezsuita szerzetes is tisztában lehet evvel.
    Mankó, pótcselekvés,hatalom...

    VálaszTörlés
  13. Antiszemita az, aki úgy különbözteti meg az embereket, hogy a zsidó tőkés, aki hatalomra tör... stb. Te ezt teszed. Az izraelita egyházzal takaródzol, ami megint csak egy hierarhikus, gyarló emberekből álló hatalmi szervezet, nekem nem referencia.

    És az ilyen kirohanásaidért, hogy egyeseket ki kéne az országból toloncolni, másokat kitelepítenni, megbüntetni, már többen neked mentek ezen az oldalon, nem csak most, de ősszel is, zsidók, nem zsidók de más üldözöttek, vagy akiknek a családját üldözték, ill. csak objektív történelemtudattal bírnak.
    Te észre se vetted, elsiklottál fölötte.
    Ha bántani akarnálak, odadobtalak volna nekik,ám én ehelyett homokzsákként álltam közétek. Mert kedvellek, na.
    És októbertől figyelemmel kísérlek, épp mióta Te is engem. És nem dobtalak ki az oldalamról. Mert időnként találok közös pontokat, és ez fontosabb az ellentéteknél.

    Csernus, akit elfogadsz. Én régen, amíg figyeltem, utáltam, mert a saját érzéketlen ítélkezésemre emlékeztetett, s a saját hibáit a legtöbb ember nem szívesen nézegeti másban sem. De amint mondtad is, helytállóak a megállapításai. Nem fogod elhinni, de az enyémek is. Egyszer majd kérdezd meg Trendot erről, ő is az én ítéleteim pofonától szédeleg olykor, szegény :)

    Ugyanis az alázat kérdésével az én elevenembe vágtál. Hiányzik belőlem, s erről a fogyatékosságomról már sokat siránkoztam a klf. oldalaimon.


    Az Ügyiről: láttam tegnap egy kommentedet Boró naplójában. Nem volt odavaló. Az az oldal sem az az egyetértésről, a rációról, az érvekről, a véleményekről szól, hanem a az együttérzésről, vagy együtthallgatásról.
    Ha valaki a sebeit, fájdalmait tárja fel, nem számít, hogy egytértesz-e vele bizonyos kérdésekben. Csak az számít, hogy együttérzel-e vele.

    VálaszTörlés
  14. Nem hiszek a ráció mindenek feletti hatalmában.
    Teret engedek az irracionalitásnak... igaz, nemm eléggé.

    De ha engednék a túlagyalási hajlamomnak, téged innen már kihajítottalak volna. Nem teszem, s ennek érzelmi, azaz irracionális okai vannak. Mint írtam, fontosabbak a belőled megérzett, vagy megértett közös pontok, mint az ellentétek.
    S akinek ez nem elég, azt csókoltatom, de minél messzebbről :)

    VálaszTörlés
  15. Úgy látom, hogy nem jól látod a dolgokat, de ez csak azért van mert nem ismered az életét, csak ezért.
    Kapaszkodókról beszélsz és próbálod lefesteni, amivel nincs is probléma, csak az a baj, hogy nem mindent látsz jól. Neki nem volt apja, ami manapság nem nagy dolog, de ő mindenért az életben, saját magam küszködtem meg. Senkire nem számíthatott, csak saját magára. Hosszú, kacskaringós utat járt be, míg az egyházhoz került. Az iskola, a munkahely, a lakás stb azért mindenért ő küszködött, mást meg elhalmoznak. Szerintem nagyon nem vagy tisztában a dolgokkal. Meg amíg nem tudod, hogy mivel foglalkozik és hogy éli az életét, addig semmit nem fogsz megérteni. Kíváncsi lennék arra, hogy mennyire ismered, hogy azokat a dolgokat, amit ő véghez visz minden egyes nap v héten, arra te képes lennél e, v. undorodnál tőle. Amikor százszor belé rúgnak az emberbe, gátolják az előrejutását, de ő azért is csak tovább megy, mert hisz benne és megcsinálja.
    Amikor a leglehetetlenebb dolgokból is képes megoldásra törekedni, amikor más már rég feladta volna. Na ez az igazi hit, élni karás, szeretet. Amikor másokért úgy cselekszünk, hogy félretesszük az önzőségünket, a saját érdekeinket, de teljesen. Hogy sokszor baja van az emberekkel és kinek nincs? Hogy meglepődik rajtuk? Miért ne. Joga van hozzá, még akkor is ha minden nap megtapasztalja és tudja. Majd ha tisztán belelátsz ezekbe a dolgokba, akkor majd megváltozik a véleményed.

    VálaszTörlés
  16. Erika, örülök, hogy itt vagy! Tudom, ki vagy, s ezért örülök. Fontos neked a fiú...

    Te se látsz bele az én életembe, sem abba, hogy én mire vagyok képes. És ez nem is verseny, továbbá licitálni se kell.

    Mindegy, milyen volt az életünk, az antiszemitizmusra semmi nem jó indok.

    Kapaszkodni első kétségbeesésünkbe meg mindannyian abba kapaszkodunk, amibe tudunk, bár egy idő után nem árt megvizsgálni, mi is az.


    Nem kell minden infót részletesen tudni ahhoz, hogy az ember ráérezzen a másikra, hogy szimpátia alakuljon ki.

    Remélem Erika,soha nem változik meg alapvetően a véleményem! Az ugyanis alapvetően kedvező :)

    VálaszTörlés
  17. Már tudod, de az az Erika én vagyok. (Nem az előző.) Az alapvető véleményed én is remélem, nem változik meg, nagyjából ugyanúgy látjuk Danit. Én rájöttem még pár dologra, de ezeket nem terjesztem, mert - bár megkönnyebbülnék - tiszteletben tartom az internetes megjelenését. Addig a pontig, amíg engem nem kever bele többé.

    VálaszTörlés
  18. Szánalmas, te még ezek után itt? :)

    VálaszTörlés
  19. más felett való ítélkezés, nem egy szép női megnyilváulás, ezért egyetértek. Janika

    VálaszTörlés
  20. a szánalmas jelentéséről bizonyára mást gondolunk :-)

    VálaszTörlés
  21. egyébként - bár fölösleges írnom - ítélkezésről is mást gondolunk... :-)
    "rájöttem" nem egyenlő ítélettel, különösen, hogy le se írtam, mire.

    VálaszTörlés