2010. április 6., kedd

Liberális nagyfiúk után jobbos kisfiúk

Ilyen még nem volt, hogy a személyes életem és a társadalomé ennyire egybecsengjen...

Mindenesetre most fókuszáljunk a vasárnapi választásokra. És arra, hogy akik jönnek, talán húsz évig el se mennek.

Mindez alig egy héttel Húsvét után. Nem tanulunk, két ezer éve sem.

Annyira nem követem a napi eseményeket, hogy csak a múlt héten vettem észre: Vona Gábor kormányfőjelölt. Így csak egy hete vagyok egyre dühösebb a Meggyesi-Gyurcsány-Kóka-Fodor vonalra. Ezért. Minden másért lehetek minden más vonalra is.

Volt egy reményekkel és csalódásokkal zsúfolt húsz évünk. Most jön egy másik, ami csak tragédiát vetít előre. Ha ezt akarjuk, hát megérdemeljük.

"Húsz évig tart akkor is, mert
Húsz év nyúvév, az húsz év nyúvév.
" (Sziámi)

11 megjegyzés:

  1. Attól tartok, a tragédia szó használata sajnos egyáltalán nem túlzás.
    Vonáékat a Fidesz melengette kebelén, az ország meg nézte tétlenül és bambán, ünnepeken gyógyfürdőbe vonulva, majd csak eltakarítja valaki más az ország szemetét.

    VálaszTörlés
  2. Kaktuszka, mit mondjak? Hogy már megint egyet értek Veled? Hiszen éppen erről írtam.

    Írtam, amíg még írhatok. Tán még eljön az idő, tán nem is sokára, amikor öncenzúrát kell gyakorolni, és mások is gyakorolják rajtunk a ő cenzúrájukat.

    Én ezt a nyolcvanas években már átéltem. Van valakinek egy alkalmas kamrája, gardróbja, pincéje, sokszorosító eszköze, hogy szamizdatot gyártsunk ? :)

    VálaszTörlés
  3. Kaktuszka, én ma hazajöttem délben, de a ház előtt ráébredtem, hogy reggel kulcs nélkül indultam el. Tehát megvolt ma oda-vissza a Rózsadomb-Angyalföld viszonylat.
    Valahogy nem tudom megoldani ezt a kulcskérdést, talán a nyakamba kéne akasztani, amíg még nem hagyom el a fejem? :)
    Vagy le nem veszik.

    A nagyobb baj, hogy az ország már elvesztette a fejét, így aztán mindannyiunk közös kulcsát nem találja.
    Ma egy pokoli szózatot hallgattam végig egy Jobbikos standnál elszámoltatásról, büntetésről... Lesz itt még lámpavas, deportálás, lincselés is? A buszon sokan azt taglalták, hogy a Jobbik fogja nyerni a választásokat. A legszebb az a párbeszéd volt, ahol az egyik fél azt taglalta, hogy mi a baj a kommunistákkal, hiszen ingyen iskoláztak, felneveltek, nyaraltattak sok generációt? A FIDESZ nem adott semmit. De a legjobb választás mégis a Jobbik, ma nekik van igazuk.
    Az eszem megáll! Hogy lehet egy lapra venni a kommunistákat a Jobbikkal?
    Újabb bizonyíték, hogy nincsenek elvek, csak gyomor van, amit meg kell tömni. Mint az állatok...

    VálaszTörlés
  4. Ja, Kaktuszka, majd elfeledtem :)
    Danikát finoman elirányítottam a blogomról. Cselesebben, mint Te, de mégis el. Hallhatom őket eztán majd épp eleget.

    No, pedig októbertől hűségesen kísért ez a kisfiú...

    VálaszTörlés
  5. Jó, jó, de azért nem a világnak lesz vége, ha egyáltalán valaminek vége lesz. Én egyébként inkább attól tartok, hogy nem lesz vége annak, aminek jó lenne, ha vége lenne.

    VálaszTörlés
  6. A lopásnak, hazugságoknak, a gazdaság tönkretételének vélhetően nem lesz vége.

    Csak épp a bármilyen gyenge, de mégis demokráciának, s vele a civilizált, emberhez méltó lét esélyének, egy európai ország lehetőségének.

    VálaszTörlés
  7. Marvin, a kulcskérdésedet sem tudom megoldani. :) Esetleg a szomszédnál helyezz letétbe egyet. :) Íriszleolvasó bejárat is megoldhatná a problémádat. Azt csak nem veszíted el. :D
    Én meg begyűjteni szoktam a kulcsokat pl. a munkahelyemen, zsebre rakom a másét oszt jó napot. :) Szegény áldozataim! Most már hatalmas kulcstartókat szerelek a magaméra, hogy ne kleptománkodjam. :)

    Marvin, te egy angyal vagy, ami Danikát illeti.
    Én egyszerűen sajnálom az időmet a pokolbavezető úton lévő jószándékúakra pazarolni, ezért a legrövidebb út a le is, fel is.
    Nehogy már a saját blogom kelljen jobb, szélső jobb propagandát olvasnom.

    VálaszTörlés
  8. Kaktuszka, vannak szaruhártya-kereskedők, akiknek a spanjai letámadják és kikapják az ember szemét, tehát az íriszleolvasó se életbiztosítás...

    A cím annyira életszerű, hogy a nyolcvanas-kilencvenes években liberális "nagyfiúkkal" volt hosszabb-rövidebb viszonyom, most pedig nem csak Danika cuppant rám és a blogomra, hanem ráadásul egy jobbos (bár neem szélső) 29 éves sráccal kerülgetjük egymást. Igyekszem hatni rá, és ha nem is igyekszem, akkor is hatok, de átnevelni nem tudom, nem is akarom, nem vagyok én bébiszittyó.

    VálaszTörlés
  9. A helyzet az, hogy ez egy alapjában jobboldali ország. Sajnos, nem a tisztességes, konzervatív jobboldaliság eszméi hatottak és hatnak, hanem az áporodott, sekélyes, sunyin agresszív gondolkodásmód. Anno a kádári, összekacsintós, puha diktatúra, majd az állítólagos rendszerváltás utáni ócska alkuk a szőnyeg alá söpörték a problémákat és a magánszférába szorították a szélsőséges nézeteket ugyan, de ezek változatlan tenyésztek, burjánoztak a sötétben. Protkócsattogtató nagypapák, akik kisnyilasból komcsi verőlegénnyé vedlettek át az uralkodó rezsim cinkos egyetértésével (régi séma: Hitler alatt a volt hatmillió kommunista szavazó jelentős része is "soronkívül" igazolhatott át az NSDAP-ba, ezt vette át Rákosi )oltották bele a fogékony fiatalokba az ellenségképet, a mentalitást. A meglevő bajok, a teljesen alkalmatlan politikai osztályunk tehetetlen acsarkodása és mérhetetlen korrupciója csak felerősítette a mérgező kipárolgást. Büdös itt már minden, mint a disznószar.

    VálaszTörlés
  10. Mi a gerinctelenek országa vagyunk.

    Máshol is akad ilyen, de nálunk túltenyészet van.

    Spec. én már attól is kiájultam, hogy a világéletében hangosan kommunista, munkásőr, agitpropos apám néhány évvel ezelőtt a hasonló szellemiségű bátyja templomi búcsúztatását intézte. A hideg futkosott a hátamon, amikor a pappal láttam beszélni.

    És a KISZ-titkár tanárom, akinek ma már a Jobbik se elég magyar.

    Ugyanez persze tömegesen is.
    Kb. 20 évesen állítottam fel a következő axiómát:
    Mindig a kurvák kiabálják a leghangosabban, és mutogatnak leginkább másokra, hogy kurva.
    Azért, hogy a saját kurvaságukról eltereljék a figyelmet.
    Valahol olvastam, hogy a 89-es Orbán kiseprűzné a mostanit a parlamentből. Ezt igazolhatom is, mert ott voltam.
    És persze elkezdhetnénk bogarászni, hogy a mostani legalább középkorú jobbos szavazók, valamint azok, akikre szavaznak, mit csináltak a rendszerváltás előtt.

    Mert még azok is, akik nem voltak kisz- vagy párttagok, vagy csak tagság nélküli spanok(pl. Csurka)legalább élvezték az ingyenes oktatást, a szot-beutalókat, az ingyenes vagy filléres nyaralásokat...
    A fiatalabbak pedig a szüleik így megszerzett, felépített egzisztenciáját.

    Persze az összes mocskos hátulütővel együtt, de aljas dolog ezekre hivatkozni azoknak, akiket az elvek nem érdekelnek most sem, csak a hasuk meg az aberrált indulataik.

    VálaszTörlés