2010. április 29., csütörtök

Bátorság és félelem a feldmárosok szerint

„Egyetértünk abban, hogy az, hogy van-e élet a halál előtt, többek között azon múlik, hogy valaki miképpen tud akkor is szabad maradni, ha pisztolyt tartanak a halántékához, vagy hogy képes-e átlátni, hogy a szeretet nem más, mint a másik ember másságának teljes elfogadása és a valódi párbeszéd. Mindehhez persze bátorság kell. A szeretet pedig munka, és a bátorság nem egy a félelemnélküliséggel.”
(A Feldmár Intézet alapítói)

12 megjegyzés:

  1. Engem Feldmár sosem inspirált. Valahogy valami mesterkéltséget érzek benne, de nem tudom pontosan megfogalmazni mi a bajom vele.

    VálaszTörlés
  2. A Feldmár intézet alapítóinak véleménye is ér annyit, mint az enyém, pedig én egész mást gondolok a szeretetről, a párbeszédről.
    Bátor meg nagyon ritkán voltam.

    VálaszTörlés
  3. Kósza, engem érdekelne, mit gondolsz a szeretetről és párbeszédről, valami alkalmas helyen kifejthetnéd.

    VálaszTörlés
  4. Kaktuszkával értek egyet abban, hogy valami mesterkéltség van benne...
    Arról meg hitelesen csak az beszéljen nekem, hogy szabad tudott-e maradni mikor pisztolyt tartottak a halántékához, aki már átélt ilyent személyesen.
    A másik ember másságának TELJES elfogadása, hát szerintem ez is csak egy utópia.

    VálaszTörlés
  5. Kósza, engem is érdekelne!
    Fhil... nem tudom, én csak mostanában hallottam Feldmárról, és mint újszülöttnek, nekem is új minden "vicc".

    VálaszTörlés
  6. A blogomban nézelődjetek. :)

    VálaszTörlés
  7. Na kösz...

    Mint az okos lány, vittél is meg nem is.

    VálaszTörlés
  8. Marvin, nem akarom itt szennyezni a környezetet.

    VálaszTörlés
  9. Nem hiszem, hogy szennyezés.
    Vagy akkor én is szennyezek.

    Na legfeljebb konfrontálódnánk egy kicsit, de hát ez már igazán semmiség nekünk :)

    Ez a feldmáros dolog nekem is elég új és meredek, de hát elgondolkodnom csak lehet rajta...

    Ja, a bátorságról. Evvel én is így vagyok: "Szeretnék én bátor lenni, ha nem félnék annyira." De félek, így aztán ordítok, és békeharcolok, ami nonszensz, gondold csak el, hogy béke + harc, a két szó tökéletesen ellentmond egymásnak.

    VálaszTörlés
  10. Kérlek látogass el a blogomra egy kis konfrontálódásra, ott várnak a válaszok. :)

    VálaszTörlés
  11. A Békeharc a szocializmus egyik reklámtalálmánya. Az önellentmondás szerintem szellemes miniszlogen.

    VálaszTörlés
  12. Igen, tudom, a chilei békeharcosok, meg a kubai békepapok, stb...

    VálaszTörlés