2010. április 30., péntek

"Békeharc"

Ez a szó mindig egyet jelentett nekem a fából vaskarikával. A rendszerváltás előtt szocializálódva sokat hallhattam, olvashattam a korabeli médiában, volt alkalmam elmélázni fölötte, hogy milyen képtelenség.
No pedig ha jobban megnézem, én is békeharcos vagyok. Példa erre a néhány nappal ezelőtti Antiszemitizmus és üzlet posztban leírt történet is.
A megfélemlítéstől tartva megfélemlítettem, (ideiglenesen) térdre kényszerítettem egy fasisztát. Evvel én is energiát adtam a hazánkban lassan mindent elsöprő agressziónak. (Még csak nem is ez az egyetlen ilyen eset az életemben, de sőt...)

"Nem akarok hangosabb lenni a démonodnál, mert úgy pusztán félelmetesebb leszek nála." Ezt most olvastam egy másik blogon kommentben.

Valaki, akinek a szavára odafigyelek, fontosnak tartom, azt tanácsolta, hogy térdeljek le a számítógép-modem elé, és nagyon intenzíven gondoljak jókat a szerelőről. Egyedül ez vezethet bennem és körülöttem nyugalomhoz. No nem mintha ezt e tanács nélkül nem tudnám, ésszel legalábbis.
Szívvel nem sokkal könnyebb ez nekem, mintha Mengelének kellene segítő, jó gondolatenergiákat küldenem...

11 megjegyzés:

  1. Inkább nem írom le az első gondolatom.

    Az élet harc, nem filantrópok klubja.

    VálaszTörlés
  2. Tudom az első gondolatodat :)

    VálaszTörlés
  3. Igen... butaság volt hangosabbat írnom. Mikor leírtam, már éreztem. Mégis otthagytam. Ilyen vagyok, ő pedig ezt tudja. Mégis... itt maradt.

    Démonom azt mondta tegnap: "Nem álmodozni kell arról, milyen lehetett volna, hanem élni a valódi lehetőségekkel."

    VálaszTörlés
  4. Nem is olyan könnyű elhatárolni magad az agressziótól. Hm... vagy ez is pofon egyszerű, csak nekem van még mindig lehunyva a szemem?

    VálaszTörlés
  5. Bera: én meg vakok között világtalan...

    Kósza: asszem rájöttem. Hogy butaság volna a szeretetről meg békéről szóló elméleteinken vitatkozni. Az elmélet az világnézet kérdése. De az az élet győztese, aki ezeket meg is éli. Miszerint is én nem...

    VálaszTörlés
  6. Marvin, nem szeretsz senkit? Vagy félreértelek?

    VálaszTörlés
  7. Bera!
    "Nem álmodozni kell arról, milyen lehetett volna, hanem élni a valódi lehetőségekkel."
    Egyetértek a Démonoddal.

    VálaszTörlés
  8. Kósza, szerintem félreérted. :)

    VálaszTörlés
  9. Kósza: én is. Sok mindenben, ezért olyan nehéz meglátni, hogy mindezek ellenére az én életemben ő a Démonom. :)

    VálaszTörlés
  10. Én és a szeretet, a világ és a szeretet, Ti benne és a szeretet... Kósza, hát ez nagyobb falat annál, mintsem egy ilyen nyilvános oldalon vesézzem. Az Üveggyöngyjátékoson veséztem, egy idő után zártkörűsítettem is, most meg már fel is függesztettem, nincs idő ennyi blogra.

    VálaszTörlés
  11. Amit bonyolulttá teszünk, az bonyolult lesz. :)

    VálaszTörlés