2010. július 5., hétfő

Egy rövidlátónak ígértem

Ami Gabilla betegséglistájáról kimaradt:
A pszichoszomatika úttörői, akiknek köpenyéből bújtak elő a mostaniak, Dethlefsen és Dahlke. Hosszasan írnak a látásról, a különféle szembajokról, most csak a rövidlátást emelem ki.

"... túl erős szubjektivitást jelent. A rövidlátó mindent saját szemüvegén keresztül néz, minden téma által személyesen érzi érintve magát. Csak a saját orráig lát, szűk látóköre azonban nem vezet önismerethez. Éppen ebben rejlik a nehézség, hiszen azt, amit látunk, magunkra kell vonatkoztatnunk ahhoz, hogy jobban lássuk magunkat. Ez a folyamat azonban saját ellentétébe fordul át, ha beleragadunk a szubjektivitásba. Ez konkrétan azt jelenti, hogy bár mindent magunkra vonatkoztatunk, mégsem vagyunk hajlandóak a dolgokban önmagunkat látni és megismerni.
Ilyen esetben a szubjektivitás csak duzzogó sértettséghez vagy más elhárító reakciókhoz vezet, anélkül hogy a projekciót feloldaná.
A rövidlátás ezt a félreértést fedi fel. Arra kényszerít, hogy nézzünk körül közelebbről saját világunkban. ... A valódi önismeret kényszerűen kivezet saját szubjektivitásunkból. Ha valaki nem lát, illetve rosszul lát, a tisztázandó kérdés így hangzik: "Mit nem akarok látni?" S a válasz mindig ez: "Saját magamat."
Azt, hogy a rövidlátó milyen erősen áll ellent annak, hogy önmagát olyannak lássa, amilyen, könnyű leolvasni szemüvege dioprtiaszámáról. A szemüveg protézis, tehát csalás.
... mert hát hogyan is akarhat a be-látásig eljutni az, aki nem lát helyesen?...
A látni nem akarás legszélsőségesebb formája a vakság..."

"A szem testünk egyetlen olyan része, ahol láthatóvá válik az agy, ugyanis fejlődéstörténeti szempontból a szem a látóideggel és a recehártyával együtt a központi idegrendszerhez tartozik. Ennélfogva a látás és a tudat igen közel áll egymáshoz... A gondolkodás meghatározza a látásunkat, és a látás meghatározza gondolkodásunkat....
A betegségek lekülönbözőbb formáiban az ölt testet, hogy nem akarjuk megnézni és valóságnak tekinteni, amit látunk..."

No hát én nem féltelek, bízom Benned! Te fogod feloldani ezt a családi őrületet.

Én jól látok. Ellenben süket vagyok. Ez is egy szép történet...

5 megjegyzés:

  1. Szerintem nem véletlen az sem, mennyire borzasztóan érzem magam szemüvegben. Korábban csak csúnyának éreztem magam, most már csak zavar, hogy nem látok vele teljesen tisztán. Isten áldja a kontaktlencsék fejlesztőit :)
    Köszi az infókat.

    VálaszTörlés
  2. Én rövidlátó is vagyok süket is a szaglásom sem a régi viszont ettől nagyon jól érzem magam:-)

    VálaszTörlés
  3. :DDD
    Nekem viszont lúdtalpam is van, így beláthatodd, hogy jogom van rosszul érezni magam!
    :)

    VálaszTörlés
  4. Azom is van!:-)
    Egyetlen jól működő testrészem van, de az már senkit sem érdekel:-)))))))).

    Igen a térdem:-)

    VálaszTörlés
  5. Esetleg valakit mégis érdekelne :)

    VálaszTörlés