2010. február 14., vasárnap

A látszólagos ellentétek normális világa



Olimpia 1992.

Én odavagyok ezekért. Egy-egy pillanatra felemel a hétköznapok szutykából.
Hogy a meleg rock-énekes és a mélyen katolikus ország operaénekesnője kézen fogva énekel(t). Hogy néhány nappal ezelőtt éppen Montserratban leszólítottam egy srácot, fotózáshoz kértem a segítségét, megkérdezte, orosz vagyok-e, mondtam magyar, ő pedig román, odaadtuk egymásnak a gépeinket, hogy fényképet készítsünk, még pár szót csevegtünk is, őszinte bizalommal és mosollyal. Hogy Sziget-járó tíz évemben a mesejátéktól a punk-koncerten, filozófiai előadáson át a sramlizenéig, színházi előadásig még minden generáció talált magának látni, hallani valót a fesztiválon. Hogy Anthony de Mello jezsuita létére egybegyűjtötte más vallások bölcsességeit. Hogy a Budapest Bár-ban együtt örömzenél a 100 tagú cigányzenekarból néhány, az alternatív rock-zenész, a népdalénekes, a jazz-énekes, hogy egy mindnyájuktól eltérő műfajt, évtizedekkel ezelőtti bárzenét játszanak, és nem csak ők élvezik végtelenül vagy féktelenül a játékot, de a közönség arcát is mosolyba merevedésre késztetik (erről írtam e blog első posztját).

Az ellentéteket többnyire manipuláltan szítják. Mi pedig hiszünk, mert könnyebb, mint önállóan, tiszta fejjel gondolkodni, és minden "fronton" hagyjuk magunkat szalámitaktikával megosztani. Pedig együtt szebb volna a világ. Egy normális világ... Idealizmus.




Vigyázat! Juci a végén kissé bevadul :)

12 megjegyzés:

  1. Valóban az lenne a normális, ha az emberek többsége ezeket a látszólagos ellentéteket nem értékelné valóságosként.

    VálaszTörlés
  2. Trendo, én ezen a Plaza Espanya-n voltam is, ahol ők ketten énekelnek :)

    VálaszTörlés
  3. Úgyhogy köszi az inspirációt!

    VálaszTörlés
  4. Igazán nincs mit! Te legalább visszaküldöd a liftet! :))))) Nem úgy, mint akiknek "véletlenül" pont az jut az eszébe...

    VálaszTörlés
  5. A nyitottsághoz, mások, más zenék elfogadásához a példa is hozzásegít, de nagyon sokat számít, hogy a gyerekkorban mit hall, tapasztal valaki. És persze a társadalom képét tükrözi vissza sok tekintetben a megosztottság.

    Más. Lehet hogy béna vagyok, de hogyan köll olyat csinálni, hogy a youtube-os kép itt megjelenjen és ne csak belinkelve, rákattintva az oldal jöjjön be?

    VálaszTörlés
  6. Király zene, jobban tetszik mint a norvég

    VálaszTörlés
  7. Ááá Phillip, végre van kinek zenélnem!!!! :)

    Fhil, mindjárt átmegyek Hozzád, és leírom.

    Trendo, pedig télleg van ám olyan, hogy épp ugyanaz jut eszünkbe... Nemrég voltam egy oldalon, ahol Pilinszky Fabulája volt fent, ami az Ügyiben feltöltve vár a sorára, nálam csak két hét múlva jön... Egy eddig ismeretlen oldalon ugyanaz a Tóth Krisztina van most, amit én két hónapja tettem fel, pedig nem is vagyunk kapcsolatban.

    VálaszTörlés
  8. Phillip, Neked mindenképp ajánlom elolvasni azt a bizonyos ide belinkelt legelső posztomat. S ha itthon jársz, mindenképp ajánlott elmenned egy előadásra, bár azt jó előre meg kell szervezni... A napokban volt az A38-on koncertjük, 5 hete elfogyott a jegy, és még két pótelőadást is beiktattak, de arra se lehetett kapni :( A Katona József Színházban szokott még előadásuk lenni, itt inkább lemezbemutatók, de isteni jók!!! Csak nagyon ritkán.

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm az oldalamon leírt segítséget. Így már simán meg tudtam csinálni.

    VálaszTörlés
  10. Idealizmus és álmok nélkül, mi lenne a világgal? Elsüllyedne a depresszióban.
    Csodás zenei élmény volt.

    VálaszTörlés
  11. Milyen ellentétet fedezhetünk fel a Kárpátia és a Vádló bitófák között? Mert nálunk a Kárpátiának a koncertjét nem engedélyezték, de a másikét igen. Poénos. Kárpátia nem, de a Szálasi féle nézeteket valló Vádlóbitófák elfogadottak, v most akkor hol állunk.:D?

    VálaszTörlés
  12. Egyik kutya, másik eb.

    Következetességet azonban ebben az országban nem érdemes keresni, Dani...

    VálaszTörlés