2010. február 10., szerda

Díj és babérkoszorú


Díjat kaptam KisVirágtól. Nagyon köszönöm, és nem is annyira a díjat, mint amennyire azt, hogy "mindhármamat" megtiszteli a figyelmével :)

A szabályok:
1. Meg kell köszönnöm a díjat annak, aki gondolt rám, és küldte.
2. A logót ki kell tennem a blogomba.
3. Be kell linkelnem azt, akitől kaptam.
4. Írni kell magamról 7 dolgot.
5. Tovább kell adnom a kitüntetést másik 7 blog társamnak.
6. Be kell linkelnem őket.
7. Megjegyzést kell hagynom náluk, hogy tudjanak a díjazásról.


Magamról:
1. Ez a legnehezebb, mert bár grafomán vagyok, szerintem nagyjából minden olvasható rólam a blogjaimban, mi újat írhatnék ide... Jaj, és van még hátra hat pont! No lássuk csak, mindjárt átlesek KisVirághoz és másokhoz puskáért :)
2. A véletlenekben én sem hiszek. A Sors-ra nem mint egy eleve elrendelt, tőlünk független valamire tekintek. Hiszek a személyes felelősségben, valamint a determináció és a szabad akarat harmóniájában, és a fejemet csóválom az évszázadok óta ezek fölött veszekedő egyházak miatt.
3. Ja igen, szerintem is rettenetesen rossz (megélhetési) író Coelho. Bulgakov Mester és Margaritájában több spiritualitást találok, 14 éves korom óta olvasom és gondolkodom rajta. Szerencsére igen sokrétű ahhoz, hogy mindig lelhessek benne valami új színt, új jelentést. A gondolkodásomat legjelentősebben formáló könyvek a fentin túl:
Aronson-Tavris: Történtek hibák, de nem én tehetek róluk
Erich Fromm: A szeretet művészete
Kínos felismerésekre késztettek, és bár változtatni talán nem tudok, vagy nem oly mértékben, ahogy az ideális lenne, de legalább a fejemben levő én-, világ- és emberkép átrendeződött általuk. Valaha még jól jöhet ez is.
4. Ahogy az egy rendes Marvin-robothoz illik, a "túl nagy agyam" miatt gyakran lógatom a fejemet:)
5. A blogjaim az én belső utazásaim tükrei, többnyire önmagam feldolgozásáról szólnak, tehát nem igazán kreatív az elmém, inkább az életem hullámzik sokféle síkon. Jelen életszakaszomban akkor is írnék blogot, ha nem olvasná senki. Igaz, vélhetően csak ezt az egyet, mert külső behatásra lett belőlem három. De most már tetszik. Ahogy az is, ha olvasnak, írnak, és akaratlanul is önmagammal szembesítenek, elgondolkodtatnak, vagy "csak" csendes figyelmükkel tisztelnek meg a jó szándékú olvasók.
6. Zene! Mióta otthonosabban mozgok a Youtube-on, egyre inkább ott hallgatom a nagy választék miatt.
7.Rajongok az Adriáért! A fényekért, a tündéri kis városokért, de leginkább a szigetekért, a víz türkiztől feketéig árnyalódó színeiért, a napfényért, a tenger hangjaiért, és azért, hogy nagyon vigyáznak a tisztaságára! Egyébként is, csavargó vér folyik bennem. Ha tehetném, folyton a világot járnám. A Kósza nick-et választottam volna, ha nem lenne foglalt.

És következzenek azok, akiknek a nyilvános díjat és a saját koszorúmat továbbadom (a felsorolás rendje nem takar sorrendiséget):
1. Fhil. Finom női képek.
2. Denhoda. Férfiasan elfojtott, ám egy-egy fotón, bejegyzésben mégis fel-felbukkanó és többet sejtető fájdalmak. Örömök. Emlékek. Szeretem. (Milyen jó, hogy nem értek hozzá, így nem is kell műelemeznem.)
3. Kiyná Mathir. Ez egy pótszavazat, a meglevő díjához. Ha valaki, akkor ő igazán kreatív. Saját bevallása szerint soha nem ír magáról. Ha ő mondja elhiszem neki. Egyébként pedig azt gondolnám, hogy Afrikában missziós orvos, vagy abortusz előtt álló pár férfi tagja... szóval minden, amiről ír. Ehhez képest 23 éves, és bírónak készül. Remélem, időben hírt kapok a könyve megjelenéséről.
4.KisVirág. Még ha már kapott is díjat, tudjon róla, hogy én is rá szavazok :) Szépen, bensőségesen ír. Intimitás és kitárulkozás fura egyensúlya.
5. Sofia. Érzékeny, gyöngéd, szép... ezek jutnak most eszembe.
6. Gabilla és az ő kedd reggelei. Kitárja magát, és mégis zárkózott. Belső utazások, amiket aztán mégsem beszél ki senkivel. Én még legalábbis nem láttam kommentre reagálni. Ám ez is egy módja az önfeldolgozásnak. Legalább kevésbé teszi ki magát támadásnak. Ja, és ne felejtkezzem el a National Geographic-ba illő tanulmányairól!
7. Egy Ember. A helyi turista elképesztő helytörténeti munkájáért.

És hogy a koszorút ne tudjátok a krumplifőzeléketekre pazarolni, ez itt kérem pázsitból/ban van :)

13 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a díjat :)
    Ha előbb "találkozunk", én is adhattam volna neked.
    Még nem is mondtam, hogy az egyik legnagyobb hatású könyvsorozat, amit olvastam életem során az a Galaxis útikalauz stopposoknak "trilógia". Tetszik az ötlet, hogy erre az alapgondolatra épül a blogod.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, Marvin. Nagyon kedves vagy:)

    VálaszTörlés
  3. Húú, feladtad a leckét. Nagy megtiszteltetés Tőled a díj, de csakis Tőled, kötelezettségek és reklámszerű repülőjáték nélkül. Nekem amúgy is az a díj, ha nézed, olvasod a blogomat. Én is a tiédet, csak ritkán nyikkanok meg :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm Marvin! Nem is tudtam, hogy ilyen is van. Ugye nem 7 percen belül kell tovább ajándékozni? Ezt még át kell gondolnom. Amúgy pedig a legfontosabb nekem is az, hogy figyelsz rám és nagyon szeretem olvasni az írásaidat.Tartalmasak, és sok közel áll hozzám. Remélem néha nekem is sikerül - István szavával élve - megnyikkannom majd, de ha nem, akkor is itt leszek.

    VálaszTörlés
  5. Mindenkinek szíve választása, hogy átveszi-e a díjat :) Én se tudtam róla eddig, és továbbra se tudom, repülőjáték-e, de nekem is jól esett, hogy egy olvasótól kaptam - aki szintén ritkán nyikan meg, de kb. az elejétől olvassa mindhármamat. És kb. 8 nap múlva reagáltam rá, mert közben épp elutaztam, szóval Fhil, nem köll eztet elkapkodni!

    És ezeket a megtisztelő kommenteket pedig külön köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Marvin...hogy hány dolgot nem vettem észre eddig magamról...jó,hogy itt vagytok tükörnek, ti emberek...megint kaptam egy lehetőséget a változásra.Annyira megható a figyelmed.

    VálaszTörlés
  7. Gabilla, én is nem rég fedeztem fel ezt a tükrösdit :)

    VálaszTörlés
  8. Na most már abbafejezni, mert elolvadok, és különben is, a hiúságom... :)

    VálaszTörlés
  9. Marvin, én már Neked gratuláltam. Most szeretnék az általad választottaknak is! Közülük csak Denhodát ismerem, a képeit nagyon szeretem, úgyhogy igyekszem ösmerkedni a többiek blogjával is.

    Kívánok Neked az életben is sok-sok barátot, mert azért az az igazibb-zabb!

    VálaszTörlés
  10. Nem is gondoltam sose másképp :)

    VálaszTörlés