2011. június 29., szerda

A látható világ mozgatója


Hogy az ember gyereke elszegődik szeretőnek egy maffiavezérhez, járhat kisebb megvilágosodásokkal.
Én például ma ismertem fel a világ mozgatórugóját. Akárki mond bármi mást, szerintem ez a kisebbrendűségi komplexus.

Napóleon, Aczél György, Hitler, Don Corleone mint Keresztapa, egy helyi maffiózó, Rákosi pajtás, a "mi Viktorunk", a kollégák közt "szart kavaró" Mari néni a könyvtárban... vagy Marvin, mindannyiunk cselekedeteit, reakcióit ez az érzés motiválja. Szinte mindannyiunkét... én - egyetlen kivétellel - csak leírásból "ismerek" olyanokat, akikét nem, vagy nem látványosan.

De vajon honnan e kollektív érzés? Ez megérne egy teológiai, filozófiai vagy nem tudom milyen tanulmányt, és én szívesen faggatnám erről Popper Pétert is, ha még élne. Azt tudom, hogy az övé és az enyém még követhető mélységig miből fakad, de ő vajon tudta, hogy az emberi fajé honnan ered?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése