2011. április 27., szerda

Nőnek lenni egy izgalmas életkorban



Nemrég zumba-óra után az öltözőbe toppanva hallottam, amint egy lány mesélte hogy egy néni ugrált mellette a teremben. Én voltam az. Zavarba jött, ám csak legyintettem nevetve. Most hallottam először ezt a szót magammal összefüggésben.

A napokban férfiszomszédaim rólam pusmogtak, hitetlenkedtek a koromon, és egymásra kacsintva megjegyezték, ahhoz képest milyen jól nézek ki.

Néhány héttel ezelőtt az Andrássy úton ebédeltem a kedvesemmel, szemben két extravagánsan öltözött srác ült, időnként átkukucskáltak. Én azt gondoltam, lám egy meleg pár. Ők azt gondolták, nocsak, a magát jól tartó idős pasi elhozta a fiatal szeretőjét. Meglepődtem az arcukról tükröződő gondolaton, aztán mulattam rajta, végül megtetszett. Vagy két évtized után ismét lehetek valakinek a túl fiatal szeretője.

Kedvenc Maffiavezérem -miután elmeséltem neki a születni vágyó, végül engem elhagyó lélek történetét - megjegyezte, hogy bár ő dédapa lehetne, és nehezen nemzhetne gyermeket, a kis kezdemények háromszor elalszanak, mire célhoz érnek, azért én is nagymama, s nem épp a legoptimálisabb kismama korban vagyok már. Nocsak, erre se gondoltam még! De most, hogy mégis ... voltaképpen mulatságosnak találom.

A végletes vélemények hallatán akár össze is lehetnék zavarodva, de nem vagyok. A külsőm mindig sokkal szerényebb mértékben, vagy éppen egyáltalán nem érdekelt a pszichémhez képest. Most legalább az életkorommal nincs bajom. 24 évesen nem szerettem nőnek lenni. A 25. születésnapomat egyenesen végigsírtam egy társaság közepén, mert nem végeztem el mindazt, amit az életpályámra terveztem. Ha-ha! Nos, az álmaim javát máig nem értem el, de végre szeretek nő lenni! Magam számára is meglepetés, hogy ezt az állapotomat jelentős részben a helyi maffiavezérnek köszönhetem. És jól szórakoztam azon az elképzelésemen, hogy ő már ötven évvel ezelőtt a kedvenc parkom ugyanazon sarkán csókolózott, ahol nemrég velem az autóban. (Utóbb kiderült, hogy nem pontosan, mert Fenyő Miki bandájával a Zsákhordó szobrához jártak.) Én élvezem e hosszú praxis hasznát.
És mivel legalább egy területen meg tudom már élni életem két kulcsminőségét, az alázatot és az önbecsülést, 44 évesen élvezem, hogy nő vagyok.

5 megjegyzés:

  1. :)))
    Én is rájöttem, hogy az öregkornak (amiben én vagyok) számos nagy előnye van! Pillanatnyilag ugyan egy sem jut eszembe... :) de majd rájövök.

    VálaszTörlés
  2. Minden nő kivirul, ha szerelmes :)

    VálaszTörlés
  3. ..én pedig minden elfogultság nélkül, sőt, maximálisan, minden határozottsággal ki merem jelenteni, nagyon is csinos NŐ vagy!!! :)))))))) Aki mást mond, az irigy!!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, bár szerintem legfeljebb az infantilitás fiatalít :)

    VálaszTörlés